اخبار و مقالات

پایانه صادرات ماهیان خاویاری کشور در مازندران راه اندازی می شود
تاریخ انتشار : 1395/5/17 ساعت 09:49:39
پایانه صادرات ماهیان خاویاری کشور در مازندران راه اندازی می شود


















پایانه صادرات ماهیان خاویاری کشور در مازندران راه اندازی می شود
تاریخ: 1394/12/22
شماره: 4249
بازدید: 128
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران از صدور مجوز راه اندازی پایانه صادرات ماهیان خاویاری کشور در این استان خبر داد .
 
محمد محمدپور گفت : این پایانه در بزرگ ترین مرکز پرورش ماهیان خاویاری کشور واقع در شهرستان جویبار استان مازندران راه اندازی می شود .

وی با اشاره به اینکه ایران در زمینه خاویار در بازارهای جهانی سرآمد و شناخته شده است ، افزود : راه اندازی پایانه صادرات ماهیان خاویاری در مازندران ، امکان شناساندن و معرفی بیشتر این محصول را به صورت متمرکز در بازارهای جهانی فراهم می کند.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران گفت : مرکز پرورش ماهیان خاویاری جویبار که دو هزار میلیارد ریال برای آن سرمایه گذاری شده ظرفیت تولید ماهی خاویاری را به میزان صید این نوع ماهی از دریای خزر دارد.

فیل ماهی یا بلوگا ، تاس ماهی ایرانی یا قره برون ، تاس ماهی روسی یا چالباش ، شیپ یا تاس ماهی شکم برهنه و اوزون برون یا سوروگا از گونه های ماهیان خاویاری دریای خزر هستند.

مازندران بنا بر آمارهای رسمی در سال جاری ۷۰ درصد صادرات ماهیان خاویاری پرورشی کشور را به خود اختصاص داد.

هم اکنون 10 مزرعه پرورش ماهیان خاویاری با ظرفیت تولید دو هزار و 276 تن گوشت و 31.7 تن خاویار در مازندران فعال است .

همچنین 10 فقره موافقت اصولی جهت راه اندازی مزارع پرورش ماهیان خاویاری در استان نیز با ظرفیت تولید سالانه چهار هزار و 633 تن گوشت و 55.66 تن خاویار برای سرمایه گذاران بخش خصوصی صادرشده است.

خاویار تولیدی ایران به کشورهای اروپایی همچون اسپانیا و فرانسه صادر می شود و در سال جاری روسیه هم به این بازار اضافه شده است
منبع خبر: ایرنا